Datingapps gaan coronavaccin promoten met exclusieve voordelen

Michael Slender
Door Michael Slender
5 minuten leestijd

De grootste datingapps ter wereld gaan samen de strijd aan tegen corona. In een poging om de vaccinatiegraad onder jongvolwassen te vergroten, wordt het coronavaccin gepromoot op de apps. Met de slogan ‘Let’s get vaccinated’ zal Tinder de coronaprik onder jongeren promoten, terwijl andere apps een vergelijkbare inspanning zullen leveren. En alsof de voordelen van de coronaprik op zichzelf nog niet genoeg zijn, krijgen degenen die zich laten vaccineren exclusieve voordelen in de apps.

In samenwerking met het Witte Huis in de Verenigde Staten heeft Tinder-eigenaar Match Group vandaag aangekondigd dat het coronavaccinaties gaat promoten. Alle apps van het bedrijf, en dat zijn er nogal wat, starten op de korte termijn met een coronavaccinatiecampage. Dating apps als Tinder, Match, OkCupid, Plenty of Fish, Hinge, BLK en Chispa zullen allemaal op hun eigen manier invulling geven aan de campagne. Naast de apps van Match Group zullen ook Bumble en Badoo meewerken aan de campagne.

‘Let’s get vaccinated’

Exclusieve voordelen

Het doel is duidelijk: datingapp-gebruikers aanmoedigen om zich te laten vaccineren. De belofte? Meer matches en daten zoals het niet lang geleden nog heel normaal was. De campagnes zelf zullen informatie bevatten over waar de coronavaccinaties plaatsvinden, vaccinatiebadges voor singles om op hun profielen te tonen en exclusieve voordelen – zoals Super Likes en Boost-achtige functies – die alleen gratis zijn voor gebruikers die zeggen het vaccin te hebben gehad.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Voor veel gebruikers op de datingplatforms van Match Group worden coronavaccinaties als een noodzakelijke stap gezien om weer veilig te kunnen daten. Gebruikers hebben dit jaar proactief gepost over hun vaccinstatus in de datingprofielen. Heb je het vaccin gehad? Dan ben je volgens onderzoek interessanter om mee te daten. Datingapp-gebruikers zeggen dat ze dit als een belangrijk onderdeel beschouwen om met iemand te matchen. Dit zijn een aantal voorbeelden van promotiecampagnes die worden gelanceerd:

Tinder

Tinder-gebruikers kunnen verschillende stickers aan hun profiel toevoegen, waaronder ‘I’m Vaccinated’ of ‘Vaccines Save Lives’. Degenen die de campagne steunen krijgen van Tinder een gratis Super Like zodat ze vanaf begin juni beter opvallen tussen potentiële kandidaten. Tinder lanceert ook een ‘Vaccine Center’ met informatie over vaccinaties en informatie over de dichtstbijzijnde vaccinatielocatie.

Hinge

Datingapp Hinge geeft gebruikers die deelnemen aan de vaccinatiecampagne een gratis Rose, waarmee ze anderen duidelijk kunnen maken dat ze bijzonder enthousiast zijn – vergelijkbaar met de Super Like van Tinder. Hinge moedigt gebruikers aan om vanaf 1 juni hun vaccinatiestatus op hun datingprofiel te delen.

OkCupid

Gebruikers van de OkCupid-app kunnen een ‘I’m Vaccinated’-badge toevoegen aan hun profiele. Degenen die gevaccineerd zijn kunnen bovendien worden opgenomen in OkCupid’s ‘Vaccinated’-stapel, het nieuwe matchingssysteem waarmee gebruikers kunnen zoeken op singles die hun vaccin al hebben gehad. Degenen die meedoen aan de campagne, ontvangen ook een gratis Boost. Bij OkCupid begint de campagne al op 24 mei.

tinder vaccin

Het Verenigd Koninkrijk volgt

De campagnes van de verschillende apps worden de komende weken gelanceerd en lopen in de VS tot 4 juli. De samenwerking in de Verenigde Staten, het land dat al ver is met vaccineren, zal een voorbeeld zijn voor andere landen. In het Verenigd Koninkrijk zijn soortgelijke plannen in de maak, waarbij datingapps zullen worden gebruikt om coronavaccins te promoten onder jongeren, zo meldt The TeleGraph. Allemaal met het doel om de aarzeling onder jonge Britten te verkleinen.

Een idee dat wordt overwogen, is dat de datingapp-gebruikers een blauw vinkje of banner kunnen krijgen waarop staat dat hun prik hebben gehad – om aan anderen te laten zien dat ze de vaccins vertrouwen. Een ander idee is dat de regering advertenties op de apps zou kunnen financieren waarin de voordelen van vaccins worden beschreven.

Een overheidsbron zegt daarover: “Nu we bij de jongere mensen aankomen, zullen Tinder en andere apps worden benaderd om het belang van vaccinatie duidelijk te maken. Het zou ook meer mensen een impuls kunnen geven om elkaar te ontmoeten en liefde te vinden.” De anonieme bron zegt dat de gesprekken gaande zijn, terwijl het er dus sterk op lijkt dat Downing Street het voorbeeld van het Witte Huis gaat volgen.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie