Home Dating apps Tinder neemt nummer één positie Google Play over: grootste omzet in 2018

Tinder neemt nummer één positie Google Play over: grootste omzet in 2018

1 minuten leestijd
0
tinder app spend

Dat Tinder de populairste dating app ter wereld is weet iedereen. Waar de app jarenlang volledig gratis te gebruiken was volgde in 2015 de introductie van Tinder Plus, het betaalde abonnement waarbij je toegang krijgt tot exclusieve functies. In ruil voor meer mogelijkheden konden gebruikers een maandelijks abonnement afsluiten. Inmiddels zijn niet alleen de Tinder Plus-functies die je kunt benutten uitgebreid maar is Tinder Boost erbij gekomen, de Super Like en als kers op de taart is er nu Tinder Gold.

Al deze uitbreidingen van de mogelijkheden hebben Tinder, onderdeel van Match Group, geruisloos naar de top van de Google Play Store geduwd als er gekeken wordt naar de totale omzet. Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van de Google Play Store heeft App Annie, een toonaangevende aanbieder van app-marktgegevens, een rapport samengesteld met de hoogtepunten uit het afgelopen decennium.

Volgens het rapport heeft Tinder binnen drie jaar tijd de nummer één positie in de Google Play Store overgenomen, met de hoogste omzet van alle apps die wereldwijd beschikbaar zijn (exclusief China en games). Dit is de aanval van Tinder om uiteindelijk de Google Play Store te domineren:

Klaar met swipen?

lexa "NIET swipen, MEER diepgang: Lexa is precies dat. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken." Bekijk de leukste singles

  • 2015: positie 7
  • 2016: positie 2
  • 2017: positie 2
  • 2018: positie 1

Volgens App Annie heeft “het succes van Tinder in consumentenuitgaven tot een wereldwijd fenomeen van mobiele matchmaking geleid.” Alle gegevens zijn gebaseerd op de wereldwijde markt, maar het sluit wel Chinese activiteit uit. In China is de Google Play Store niet te gebruiken en ook wordt het niet standaard op smartphones en andere mobiele apparaten geïnstalleerd.

De dating app van Match Group heeft in 2018 de eerste positie overgenomen van LINE, een instant-messenger dat vooral in Japan gebruikt wordt. LINE wordt gezien als een concurrent van Whatsapp en stond vanaf 2013 al bovenaan in de lijst met apps gerangschikt op consumentenuitgaven. Tinder staat niet alleen in 2018 op de eerste plek maar ook is het de op één na grootste app aller tijden gebaseerd op consumentenuitgaven.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep singles dezelfde datingapp kiest. Ontdek zelf waarom elke maand 5.5 miljoen berichten worden verzonden op deze datingapp.

Bekijk welke app dit is
Laad meer artikelen
Laad meer in Dating apps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Fanatieke gamers matchen liever in games dan dating apps

Voor fanatieke gamers is Tinder niet uitdagend genoeg. Zij ontmoeten hun match liever in e…