Home Featured Merkregistratie ‘Tinder Made’ hint naar eigen accessoirelijn Tinder

Merkregistratie ‘Tinder Made’ hint naar eigen accessoirelijn Tinder

1 minuten leestijd
0
tinder

Tinder verdient veel geld aan swipende singles. In een brief aan aandeelhouders maakte Match Group eerder deze maand bekend dat Tinder in 2020 bijna 1,4 miljard dollar aan inkomsten genereerde. Om dat bedrag bijeen te harken, verkoopt Tinder in-app-abonnementen die gebruikers bepaalde voordelen bieden – waaronder onbeperkt swipen, Super Likes, Paspoort en meer. Maar blijkbaar is het nog lang niet genoeg, want Tinder wil de iconische merknaam inzetten voor een eigen accessoirelijn, zo suggereert een recente patentaanvraag.

‘Tinder Made’

Een tweetal merkregistraties laten zien dat Tinder ideeën heeft voor een eigen productlijn. Match Group, de eigenaar van Tinder, heeft op 20 januari 2021 een merknaam vastgelegd bij de United States Patent and Trademark Office (USPTO) om de term ‘Tinder Made’ te beschermen. Vertaald naar het Nederlands betekent het ‘gemaakt door Tinder’. De producten waarvoor het merk bedoeld is? Dat zijn accessoires.

009: Protective covers and cases for cell phones; stands for handheld digital electronic devices, namely, cell phones and tablets; lights for use with mobile phone cameras…

025: Clothing, footwear and headwear for women, men, boys and girls, namely, jump suits, overalls, shirts, sport knit shirts, T-shirts, chemise, tank tops…

Verschillende soorten Tinder-accessoires

De recente trademark-aanvragen voor de term ‘Tinder Made’ zijn gedaan in verschillende klassen, waaronder de internationale Nice-klassen 009 en 025 die bedoeld zijn voor telefoonaccessoires en kleding. In de tweede aanvraag – ook voor de ‘Tinder Made’-registratie – zijn nog meer klassen toegevoegd en worden ook specifieke producten genoemd, waaronder rugzakken, handtassen, telefoonbedels, koffiekopjes, fleece dekens en bordspellen.

Het mag duidelijk zijn dat dit heel wat anders is dan de merkbescherming van een nieuwe functie, zoals Tinder Places of Tinder Passions. De aanvragen zijn bovendien opvallend omdat Match Group vrijwel alleen maar merknamen vastlegt van features of namen van apps. En als ze dat doen, dan gaat het vaak om een feature die vlak voor de aanvraag is gelanceerd. De ‘Tinder Made’-registraties doen dus vermoeden dat Tinder plannen heeft om het merk uit te breiden. Tinder zelf heeft nog nooit iets bekendgemaakt over de plannen of mogelijke introductie van ‘Tinder Made’-merchandise en accessoires.

Nu Tinder door de datingapplicatie een groot merk is geworden, zoekt het mogelijk naar nieuwe manieren om te infiltreren in het dagelijkse leven van nog meer mensen – ook degenen die niet single zijn. Het lijkt misschien geen logische stap om uit te breiden naar de accessoires-categorie, maar als ze daarmee nog beter hun doelgroep kunnen bereiken en behouden… waarom ook niet?

De merkregistraties: 90477673 en 90477692

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep voor Relatieplanet kiest. Ontdek zelf waarom deze datingsite al 10 jaar op rij is verkozen tot de 'beste datingwebsite van Nederland'.

Bezoek Relatieplanet
Laad meer artikelen
Laad meer in Featured

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Tinder’s top 10 maatregelen en features die gericht zijn op veiligheid

Wereldwijd openen miljoenen mensen elke dag de Tinder-app. Elk van hen vertrouwt erop dat …