Tinder “Places” trademark bevestigt komst nieuwe feature

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Match Group, de eigenaar van Tinder, heeft op 9 mei 2018 een aanvraag bij het Amerikaanse USPTO gedaan voor het beschermen van de term “Places”. Bij de aanvraag van de bescherming is bovendien een logo geregistreerd van Places, waarin het Tinder logo verwerkt is. De trademarkregistratie bevestigt het nieuws dat de Tinder aan de locatiegebaseerde feature werkt maar ook is het een teken dat het waarschijnlijk niet lang meer duurt voor de feature geïntroduceerd wordt.

Places trademark

De beschrijving van de trademark toont een algemene omschrijving waarin beschreven wordt dat het voor datingdiensten en social networking gebruikt kan worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld smartphonefabrikanten vragen dating websites en apps niet aan de lopende band bescherming aan voor termen om te beschermen. In de regel zijn dit aanvragen die gedaan worden om de naam van toekomstige features vast te leggen. Na het recente nieuws over een locatie-gebaseerde feature lijkt het erop dat de Places feature steeds dichterbij komt nu ook de term door Match Group vastgelegd is.

Wat is Tinder Places?

Tinder Places werd voor het eerst ontdekt in de roadmap van Match Group, welke gedeeld werd tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. Ruim een week geleden meldde The Verge vervolgens dat Tinder de nieuwe locatie-tracking aan het testen is dat opgevolgd werd door een artikel met een aantal screenshots van de nieuwe feature. De schermafbeeldingen van de nieuwe functie laten zien hoe GPS-tracking gebruikt kan worden als een manier om verbinding te maken met mensen die dezelfde plekken bezocht hebben. Dit is hoe Tinder Places eruit ziet zonder gebruikers die getoond worden op de kaart:

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

tinder places screenshot
Bron: TheVerge

Het idee achter Places is vergelijkbaar met dating app Happn, waar gebruikers voorgesteld worden aan andere gebruikers nadat ze bij elkaar in de buurt zijn geweest. De locatie wordt niet real-time met andere gebruikers gedeeld maar Tinder wacht een tijdje voor dit bekend wordt. Bijvoorbeeld, als je net bij een restaurant gegeten hebt dan kun je als je weer thuis bent swipen tussen de voorgestelde profielen die dezelfde smaak hebben en ook bij dat restaurant gegeten hebben. De andere gebruikers kunnen dit ook van jou zien. Als je matcht met de persoon dan heb je op deze manier een handige opening van het gesprek klaar liggen. Gebruikers kunnen Tinder Places als het beschikbaar is in- en uitschakelen in de Instellingen van de app.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie