Tinder drijvende kracht achter omzetgroei Match Group

Michael Slender
Door Michael Slender
3 minuten leestijd

Match Group, het moederbedrijf achter verschillende dating apps zoals Tinder en OKCupid, heeft de resultaten van het eerste kwartaal van 2018 gepubliceerd. De totale omzet voor het datingbedrijf steeg 36% in vergelijking met vorig jaar naar 407 miljoen dollar. Nadat de beurskoers van het bedrijf aanzienlijk daalde na het nieuws over de doelen van Facebook Dating lijkt het erop dat Wall Street nog geen reden tot zorgen heeft.

Sterke omzetgroei Match Group

De omzet van het bedrijf laat een indrukwekkende groei zien met in het bijzonder een opmerkelijke groei in de laatste kwartalen. De reden voor de snelle groei van de omzet is niet alleen de groei van het aantal leden maar vooral ook de introductie van Tinder Gold, het betaalde lidmaatschap van de dating app. De groei van Match in de afgelopen kwartalen heeft een turbo gekregen door de uitmuntende prestaties van de Tinder app.

Meer Tinder Gold gebruikers

Tinder bleef zich uitbreiden tijdens het eerste kwartaal met wederom meer betalende leden. Het gemiddelde aantal abonnees bedroeg 3,5 miljoen gebruikers in het eerste kwartaal van dit jaar. Dit is maar liefst 1,6 miljoen meer abonnees dan een jaar geleden en 368.000 meer abonnees in vergelijking met het vorige kwartaal.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

In 2017 vertegenwoordigde Tinder ongeveer 30 procent van de omzet van het bedrijf. Met deze omzet is het de op één na best scorende niet-gaming app ter wereld, met alleen Netflix voor zich. Deze grafiek laat de omzet van Tinder zien na de introductie van het Tinder Gold abonnement:

Tinder Gold Revenue

Nu Match Group een groot deel van de online datingmarkt in de handen heeft blijft het moeilijk om deze positie te behouden. Zo is het bedrijf verwikkeld in een juridische strijd over handelsgeheimen en intellectueel eigendom met rivaliserende app Bumble maar ook was er een juridisch gevecht met TanTan, China’s Tinder kloon dat uiterst succesvol is in het land. De aandelen van Match Group, die in 2017 met 83,1 procent zijn gestegen, zijn dit jaar met zo’n 15 procent gestegen.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie