Tinder niet bang voor Facebook Dating: ziet geen impact in landen waar het getest wordt

Michael Slender
Door Michael Slender
3 minuten leestijd

Het is stil rondom Facebook Dating. De datingdienst van de social media gigant werd vorig jaar met veel bombarie tijdens de F8 ontwikkelaarsconferentie aangekondigd. Het zou de miljarden gebruikers van het netwerk nog meer met elkaar verbinden, door ze verliefd op elkaar te laten worden. Het was echter geen officiële lancering van Facebook Dating.

Het idee om de gebruikers te helpen om een langetermijnrelatie te vinden moest nog eerst getest worden. Dat deed het eerst in Colombia, waarna het ook in Canada en Thailand getest werd.

Geen impact op Tinder

Internationale media zagen het direct als de Tinder-concurrent maar nu we meer weten over hoe Facebook Dating werkt lijkt dat niet het geval te zijn. Dit wordt nu bevestigd door Mandy Ginsberg, de CEO van Match Group, eigenaar van Tinder. Volgens Ginsberg heeft Facebook Dating in de landen waar het getest wordt geen impact op de dating apps van Match Group. Dat is niet alleen Tinder maar ook andere apps zoals OkCupid, PlentyOfFish en Meetic.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

In een interview met CNBC geeft ze informatie over de staat van online dating in het algemeen maar ook over de impact van Facebook Dating. Ginsberg merkt op dat steeds meer mensen online daten proberen. Niet alleen groeit Tinder als kool maar ook steeds meer mensen wereldwijd gebruiken de dating apps. Het aantal relaties dat online begint is enorm toegenomen.

Nieuwe gebruikers

Over Facebook Dating zegt ze dat “de mogelijkheid blijft bestaan dat de lancering van Facebook Dating miljoenen nieuwe mensen kan uitlokken om online dating te proberen.” Ze voegt eraan toe: “We hebben geen impact gezien sinds Facebook is gelanceerd in de drie markten waar het getest wordt, op onze producten, maar ik denk wel dat mensen zich na verloop van tijd comfortabeler zullen voelen”.

De CEO van Tinder-eigenaar Match Group is dus niet bang voor de introductie van Facebook’s datingdienst. Zoals het er nu naar uitziet zal het zelfs een positief effect op Tinder kunnen hebben. De eerste tests van Facebook Dating begonnen een half jaar geleden, maar tot op heden is het aardig stil aan het datingfront van het sociale netwerk. Er is nog geen releasedatum bekend voor Nederland.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie