5 miljoen abonnees: beleggers swipen naar rechts op Tinder

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Dat Tinder populair is, dat weet iedereen. De dating app is dan ook het paradepaartje van de beursgenoteerde Match Group, de eigenaar van Tinder. En nu de dating app de heilige mijlpaal van 5 miljoen betalende leden heeft bereikt, is Match Group ongekend populair op de beurs. Aandelen van het Tinder-moederbedrijf schoten gisteren met meer dan 24% omhoog.

De forse stijging van de aandelen valt op omdat de markt over het geheel juist aanzienlijk is gedaald. Deze dalende trend wist Match Group te ontwijken dankzij Tinder. Het bedrijf achter verschillende populaire dating apps wist hierdoor de schattingen van analisten te verslaan. En op de beurs betekent dat vaak maar één ding: een plotseling interesse in het aandeel.

Meer gebruikers, meer winst

Niet alleen was de winst per aandeel hoger dan verwacht, ook wist Match Group meer winst te behalen dan vooraf werd geschat. En dit is het directe gevolg van de populariteit van Tinder. Voor het eerst bereikte Tinder het afgelopen kwartaal de mijlpaal van 5 miljoen abonnees: gebruikers die maandelijks betalen voor Tinder Plus of Gold.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

In vergelijking met het kwartaal ervoor staat dit gelijk aan een toename van een half miljoen betalende gebruikers. En als jaar-op-jaar vergelijking met dezelfde periode van 2018 betekent dit zelfs een toename van 1.5 miljoen abonnees. Dit alles kwam dinsdag naar voren tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

Hoewel Tinder de belangrijkste app van het bedrijf is, zag het ook een bescheiden groei in gebruikersaantallen van de andere apps. Match Group is ook eigenaar van datingsites zoals OkCupid, PlentyOfFish, Meetic en nog vele anderen. Het totale aantal betalende abonnees over alle datingsites en apps van het bedrijf steeg van 7.7 miljoen naar 9.1 miljoen.

Tegelijk met de presentatie van de kwartaalcijfers kondigde het bedrijf ook aan zich meer te gaan richten op moslims, zo meldt GDI. Daarom heeft het de Egyptische dating app Harmonica overgenomen. Deze app is alleen beschikbaar in het Arabisch en op dit moment live in 30 landen.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie