Bumble koopt populaire datingapp Fruitz

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Bumble heeft vandaag de overname van Fruitz aangekondigd. Het is de eerste overname van het moederbedrijf van datingapps Bumble en Badoo. Volgens Bumble past de datingapp perfect in het portfolio en is Fruitz een goede aanvulling op de bestaande apps. De oprichters en het team van Fruitz blijven de app leiden.

Gelanceerd in 2017

Fruitz is een van de snelstgroeiende datingapps in Europa. Het is opgericht door Julian Kabab (CEO), Fabrice Bascoulergue (CTO) en Arnaud Ruols (CFO) die de app hebben laten groeien tot een belangrijke Europese speler in de datingcategorie. Sinds de lancering in 2017 heeft Fruitz een snelle groei doorgemaakt in Frankrijk, België, Nederland, Zwitserland, Spanje en Canada. De datingapp is vooral populair bij Gen Z, een belangrijke groep voor datingapps.

De bekende Franse app, die ook in Nederland bekendheid heeft verworven, stimuleert open en eerlijke communicatie over de intenties die gebruikers hebben. Gebruikers die dezelfde verwachtingen hebben worden in de app aan elkaar gekoppeld. Dat doet Fruitz met behulp van vier speelse fruitmetaforen – kersen, druiven, watermeloenen en perziken.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

  • Kers: om je wederhelft te vinden
  • Druif: om samen een drankje te doen, wie weet meer
  • Watermeloen: fruits with benefits
  • Perzik: om vanavond de lakens mee te delen

Open over intenties

Het idee voor Fruitz kwam voort uit Julian Kabab’s allereerste ervaring met datingapps, wat een ramp was. De leuke persoon die hij leerde kennen had heel andere bedoelingen dan hij. Kabab merkte dat het niet makkelijk was om uit te drukken waar je naar op zoek bent, omdat mensen bang zijn om beoordeeld te worden.

“Het gevolg was dat niemand eerlijk was over zijn bedoelingen en dat iedereen elkaars tijd aan het verspillen was”, zegt Kabab. Met Fruitz wilde hij dat oplossen en samen met twee anderen creëerde hij de fruitmetaforen waarmee gebruikers hun intenties kunnen aangeven. Net als Bumble en Badoo is Fruitz gratis om te gebruiken met extra functies die tegen betaling beschikbaar zijn. Hoeveel Bumble voor Fruitz heeft betaald is niet bekendgemaakt.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie