300 miljoen emoji’s kenmerken Tinder’s 2019

Michael Slender
Door Michael Slender
3 minuten leestijd

Tinder heeft het jaarlijkse ‘Year in Swipe’-overzicht gepresenteerd. Waar het overzicht van vorig jaar vooral de aandacht legde op de gebruikersactiviteit, gaat het rapport van 2019 verder in op de trends die zij hebben ontdekt. En dan gaat het vooral om de zichtbare trends in de profielen van de miljoenen Tinder-gebruikers.

Gen Z 🤦🏻‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🤦🏽‍♀️

2019 was het jaar waarin Gen Z de dating app eigen maakte. Jongeren tot 25 jaar zijn nu officieel de belangrijkste groep gebruikers van de OG onder de dating apps. Dat deze jonge groep denderend van zich laat horen zien we terug in de statistieken. Want volgens Tinder zijn er maar liefst 300 miljoen emoji’s gebruikt in de Tinder-profielen. Maar één ervan is de rijzende ster: de facepalm.

Het afgelopen jaar verscheen deze specifieke emoji 41% vaker in de Tinder-bio’s. Als er dus iets is waar Gen Z zich mee uit, dan is het wel met een facepalm naar alle onbelangrijke en irrelevante dingen in het leven. In plaats daarvan geven ze aandacht aan de dingen die ertoe doen. Gen Z vermeldt vaker goede doelen of missies in hun bio’s dan reizen.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Dit in tegenstelling tot millennials die 3x vaker over reizen spreken in hun profielen. Uitdrukkingen als “klimaatverandering”, “rechtvaardigheid”, “milieu” en “gun control” stonden bovenaan de lijst met topics waar Gen Z om geeft.

Geen match, maar een partner

De volgende generatie daters willen een partner, niet alleen om mee te matchen, maar ook om mee te marcheren door de straten. Onder alle gebruikers van de app was ‘Real’ het meest gebruikte woord in de bio’s, wat betekent dat zij op zoek zijn naar iets ‘echts’. Het lijkt er dus op dat de meeste singles op de app meer willen dan een hook-up.

In de loop van het jaar was er een toename van 30% van de mensen die gebruikmaakten van de ‘Meer geslachten’-functie. Daarmee kunnen gebruikers afwijken van de standaard man/vrouw omschrijvingen, om zichzelf te noemen zoals ze dat zelf willen. Bovendien verscheen de 🌈-emoji in 15% meer bio’s.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie