Home Dating apps 300 miljoen emoji’s kenmerken Tinder’s 2019

300 miljoen emoji’s kenmerken Tinder’s 2019

1 minuten leestijd
0
year swipe

Tinder heeft het jaarlijkse ‘Year in Swipe’-overzicht gepresenteerd. Waar het overzicht van vorig jaar vooral de aandacht legde op de gebruikersactiviteit, gaat het rapport van 2019 verder in op de trends die zij hebben ontdekt. En dan gaat het vooral om de zichtbare trends in de profielen van de miljoenen Tinder-gebruikers.

Gen Z 🤦🏻‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🤦🏽‍♀️

2019 was het jaar waarin Gen Z de dating app eigen maakte. Jongeren tot 25 jaar zijn nu officieel de belangrijkste groep gebruikers van de OG onder de dating apps. Dat deze jonge groep denderend van zich laat horen zien we terug in de statistieken. Want volgens Tinder zijn er maar liefst 300 miljoen emoji’s gebruikt in de Tinder-profielen. Maar één ervan is de rijzende ster: de facepalm.

Het afgelopen jaar verscheen deze specifieke emoji 41% vaker in de Tinder-bio’s. Als er dus iets is waar Gen Z zich mee uit, dan is het wel met een facepalm naar alle onbelangrijke en irrelevante dingen in het leven. In plaats daarvan geven ze aandacht aan de dingen die ertoe doen. Gen Z vermeldt vaker goede doelen of missies in hun bio’s dan reizen.

Dit in tegenstelling tot millennials die 3x vaker over reizen spreken in hun profielen. Uitdrukkingen als “klimaatverandering”, “rechtvaardigheid”, “milieu” en “gun control” stonden bovenaan de lijst met topics waar Gen Z om geeft.

Geen match, maar een partner

De volgende generatie daters willen een partner, niet alleen om mee te matchen, maar ook om mee te marcheren door de straten. Onder alle gebruikers van de app was ‘Real’ het meest gebruikte woord in de bio’s, wat betekent dat zij op zoek zijn naar iets ‘echts’. Het lijkt er dus op dat de meeste singles op de app meer willen dan een hook-up.

In de loop van het jaar was er een toename van 30% van de mensen die gebruikmaakten van de ‘Meer geslachten’-functie. Daarmee kunnen gebruikers afwijken van de standaard man/vrouw omschrijvingen, om zichzelf te noemen zoals ze dat zelf willen. Bovendien verscheen de 🌈-emoji in 15% meer bio’s.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep voor Relatieplanet kiest. Ontdek zelf waarom deze datingsite al 10 jaar op rij is verkozen tot de 'beste datingwebsite van Nederland'.

Bezoek Relatieplanet
Laad meer artikelen
Laad meer in Dating apps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Relatiecheck: is de vonk of je gevoel weg? Test het met deze quiz

Traditioneel is januari een populaire maand om een scheiding aan te vragen. Voor advocaten…