‘Single, Not Sorry’: Millennials blijven liever single volgens Tinder

Michelle Mulder
Door Michelle Mulder
3 minuten leestijd

Tinder is de dating app waar singles terecht kunnen voor een ego-boost, entertainment, date en zelfs een relatie. Zes jaren en 300 miljoen downloads na de oprichting is er niemand die het Tinder-tijdperk ontgaan is. Volgens de dating app maakt de meerderheid van de millenials een bewuste keuze om single te blijven voor een bepaalde periode.

In een onderzoek onder 1036 singles uit de Verenigde Staten kwam naar voren dat 72 procent van de millenials liever (tijdelijk) solo door het leven gaat.

De moderne datingscultuur

Als de dating app met de grootste gemeenschap singles heeft Tinder een plek op de eerste rij. De interne statistieken van de miljarden swipes zijn goud waard voor de data scientists van het bedrijf. De big data in de systemen van de dating app geeft Tinder de mogelijkheid om vroegtijdig in te spelen op populaire onderdelen van de moderne datingscultuur.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Volgens Tinder is de houding en het gedrag van jonge singles veranderd. Een onderzoek door een extern bedrijf bevestigt dit.

Volgens het onderzoek zijn de singles van vandaag niet alleen op zoeken naar een “nog lang en gelukkig” leven. Jonge singles blijven vrijheid van meningsuiting en algemene vrijheid eisen om alles te doen wat ze willen doen, met hun lichamen en toekomst. Simpel gezegd: ze zijn single maar niet rouwig om het feit dat ze single zijn.

Singles waarderen hun vrijheid en onafhankelijkheid volgens Tinder. 81% van de ondervraagden gaf zelfs aan dat single zijn voordelen biedt die verder gaan dan hun romantische leven, zoals nieuwe vrienden maken, meer toewijding aan hun werk en meer tijd voor persoonlijk welzijn.

‘Single Is A Terrible Thing To Waste’

Om te benadrukken dat single zijn niet verkeerd is start Tinder nu voor het eerst een grote merkcampagne. De campagne start met een reeks digitale en sociale advertenties, met vooral vrouwen die daten zoals ze dat zelf willen.

Het beeld van de vrouw is vrijgezel maar daar niet rouwig om, vol zelfvertrouwen en doet nieuwe ervaringen op; als een ultieme belichaming van hoe single zijn is. Verschillende slogans worden gebruikt om de campagne te ondersteunen, waaronder ‘Single Does What Single Wants’, ‘Single Never Has To Go Home Early’ en ‘Single Is A Terrible Thing To Waste’.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie