Home Dating apps Datingapp Once voor 18 miljoen dollar verkocht aan Dating Group

Datingapp Once voor 18 miljoen dollar verkocht aan Dating Group

1 minuten leestijd
0
once dating group

Datingapp Once is overgenomen door Dating Group. Dat melden de bedrijven in een persbericht. De laatste jaren heeft Once een behoorlijke groei doorgemaakt in West-Europa. Het heeft inmiddels een ledenbestand opgebouwd van 10 miljoen gebruikers. De deal wordt gewaardeerd op een bedrag van maximaal 18 miljoen dollar.

‘Slow dating’-app

Met slechts één match per 24 uur haalt Once de snelheid uit digitaal daten. Waar andere apps er een spel van maken, gaat het bij datingapp Once om liefdesverhalen. Geen strijd om de aandacht van singles die te veel keuzes hebben, maar slow dating: het ‘langzame’ daten dat zich concentreert op kwaliteitsmatches. Het is een frisse kijk op de behoefte van singles, die vooral nu – tijdens de lockdowns – meer diepgang verlangen.

Dating Group, de nieuwe eigenaar van de app, is een van de grootste bedrijven in de datingsector met wereldwijd 73 miljoen geregistreerde gebruikers in het portfolio dat bestaat uit verschillende datingsites. Hoewel de datingsites van Dating Group in Nederland nauwelijks naamsbekendheid hebben, wil het bedrijf met de overname van Once meer invloed krijgen op West-Europese datingmarkt.

Klaar met swipen?

lexa "NIET swipen, MEER diepgang: Lexa is precies dat. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken." Bekijk de leukste singles

Matching op basis van AI

Once maakt gebruik van AI-algoritmen om slechts één match per dag te bieden. Elke match heeft 24 uur de tijd om met elkaar te chatten als ze elkaar “leuk” vinden. De AI kijkt naar de accountinformatie, datingvoorkeuren en eerdere geschiedenis om de best mogelijke match te vinden. De gebruikers van de app krijgen ook de mogelijkheid om elk profiel te beoordelen zodat de AI hun smaak beter kan begrijpen. Maandelijks worden 50 miljoen matches voor de gebruikers “geregeld” door het algoritme.

Clémentine Lalande, medeoprichter en CEO van de app, zal Once blijven leiden. Omdat ze zelf swipe dating apps had ervaren en daar ontevreden mee was, wilde ze een verfrissend alternatief bouwen dat kwaliteitsdating mogelijk maakte. Dat werd Once. “In zo’n geconcentreerde en competitieve markt zal het hebben van een grote partner ons in staat stellen ons bereik te vergroten en geografische uitbreiding te versnellen”, zegt Lalande in het persbericht.

De emotionele impact van de pandemie en lockdowns heeft singles aangemoedigd om daten serieuzer te nemen. Once’s oplossing heeft een perfecte timing, omdat het die mogelijkheid al jaren aanbiedt. “We geloven sterk in het concept van AI en het maken van kwalitatieve matches. We zien een enorm potentieel in de integratie van Once in onze portefeuille”, zegt Bill Alena van Dating Group.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep singles dezelfde datingapp kiest. Ontdek zelf waarom elke maand 5.5 miljoen berichten worden verzonden op deze datingapp.

Bekijk welke app dit is
Laad meer artikelen
Laad meer in Dating apps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Google verwijdert sugar dating apps uit de Play Store

Vanaf 1 september zijn ‘sugar dating’ apps niet meer welkom in de appstore van Google. Dat…