Home Dating apps Het lockdown-effect op Tinder: 6 miljard swipes en minder sekspraat

Het lockdown-effect op Tinder: 6 miljard swipes en minder sekspraat

1 minuten leestijd
0
tinder app

Het coronavirus en de landelijke lockdowns hebben de manier veranderd waarop Tinder-gebruikers met elkaar communiceren; ze swipen meer en er is minder focus op sekspraat. Met meer dan 6 miljoen betalende abonnees en nog vele miljoenen gratis gebruikers, heeft Tinder het als geen ander door hoe het gaat met de wereldwijde singles.

“Hoe gaat het met je?”

In een tijd waarin singles meer dan ooit aan huis gekluisterd zijn, is de manier waarop zij met elkaar praten veranderd. Tinder zegt daarover dat uitdrukkingen als “hoe gaat het met je?” sinds maart met 30 procent zijn gestegen – ter vervanging van de goedkope openingszinnen. Tinder zegt dat veel van de singles die op zoek zijn naar liefde hun aanpak hebben veranderd na het uitbreken van COVID-19.

Een groter aantal bio’s – de ruimte die wordt gebruikt om jezelf te promoten – bevat nu ook vaker teksten die te maken hebben met de lockdowns. Populaire berichten die nu vaker worden gebruikt zijn: “blijf thuis” en “social distancing” waarbij ook de 🧼 (zeepemoji) steeds vaker aanwezig is.

Klaar met swipen?

lexa "NIET swipen, MEER diepgang: Lexa is precies dat. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken." Bekijk de leukste singles

6 miljard swipes

Daarnaast zijn er sinds de lockdown steeds meer gebruikers. Tinder bereikte 6 dagen na de Britse lockdown een mijlpaal in het aantal swipes toen er maar liefst 6 miljard keer werd geveegd door gebruikers. Dat was meer dan elke andere dag in de geschiedenis van de app. Bovendien blijkt uit de gegevens dat er nu 12 procent meer dagelijkse gesprekken zijn dan voorheen.

Elie Seidman, de CEO van de dating app, zegt tegen FoxNews: “Meer dan ooit hebben we allemaal iets nodig om naar uit te kijken, of het nu gaat om vanavond te Tinderen of de mogelijkheid om op een later moment een match te ontmoeten.”

“We zijn dankbaar dat we een plek zijn waar mensen naartoe gaan, en we hopen dat onze gemeenschap gedurende deze tijd veilig en gezond blijft.”

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep singles dezelfde datingapp kiest. Ontdek zelf waarom elke maand 5.5 miljoen berichten worden verzonden op deze datingapp.

Bekijk welke app dit is
Laad meer artikelen
Laad meer in Dating apps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Google verwijdert sugar dating apps uit de Play Store

Vanaf 1 september zijn ‘sugar dating’ apps niet meer welkom in de appstore van Google. Dat…