EasyWoo: onboard daten in een vliegtuig met medepassagiers

Michael Slender
Door Michael Slender
3 minuten leestijd

Daten is vermoeiend? Als het aan een bekende luchtvaartmaatschappij ligt, gaat dat binnenkort veranderen. Het wordt easy, zo suggereert de naam van deze nieuwe datingapp. EasyWoo is de verwachte datingapp van easyGroup, het bedrijf van easyJet-eigenaar Stelios Haji-Ioannou. Volgens de Britse krant The Sun hoopt de budgetmaatschappij met easyWoo door te breken in de datingindustrie die wordt gedomineerd door Tinder.

Onboard daten

Datingapps proberen je overal met anderen te verbinden, of je nu bij elkaar in de trein zit of je ergens aan de andere kant van de wereld bevindt. Liefde is heel wat toegankelijker geworden. Maar er is één plek waar datingapps niet de dienst uitmaken: dat is op 10.000 meter hoogte. De nieuwe app van het easy-merk zou daar verandering in kunnen brengen door vliegtuigpassagiers bij de gate en aan boord van het vliegtuig met elkaar te matchen.

Hoe de app precies werkt is echter niet helemaal duidelijk. The Sun levert slechts een summiere omschrijving die stelt dat ‘love birds kunnen matchen met medepassagiers bij de gate of in de lucht’. Of dit het werkelijke doel wordt van de app? De easyGroup heeft er officieel nog niets over bekendgemaakt. Het idee van vliegveld daten is daarentegen veelbelovend.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Anti-verveling

Stel je maar eens voor dat je onderweg bent naar Tel Aviv voor een solotrip. Zes uur lang ‘wachten’ tot je arriveert met oude films en vliegtuigvoedsel waar je niet blij van wordt. In plaats van je tijd door te brengen met de tiende herhaling van Home Alone, zou je ook kunnen matchen met medepassagiers. Hangt er liefde in de lucht? Met een beetje geluk verandert de solotrip in een trip voor twee, nog vóórdat iedereen begint te klappen voor een succesvolle landing.

De oprichter van luchtvaartmaatschappij easyJet, miljardair Stelios Haji-Ioannou, is geen onbekende in de wereld van startups. De easy-merknaam wordt namelijk niet alleen gebruikt voor easyJet, maar voor veel meer initiatieven. Zo kun je een easyCruise boeken, energie krijgen bij easyEnergy en makkelijk een hotel regelen via easyHotel. De ‘easy family of brands’ omvat al ruim meer dan dertig merken en binnenkort komt er dus nog eentje bij: een datingapp genaamd easyWoo.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie