Home Datingapps Designed to be Deleted: Hinge app start internationale marketingcampagne

Designed to be Deleted: Hinge app start internationale marketingcampagne

1 minuten leestijd
0
hingie

Apps als Tinder zijn ontwikkeld om je zo lang mogelijk te behouden. Als je dus niet kunt stoppen met swipen: je bent niet de enige. Hoe langer je blijft, hoe meer ze aan je kunnen verdienen. Maar terwijl je de ene na de andere match binnensleept, verhindert het swipen dat je echte connecties maakt. Met apps zoals Tinder is niemand goed genoeg omdat er teveel andere en misschien “betere” opties zijn.

En dat is waar Hinge z’n ingang vindt op de markt van dating apps. Met een nieuwe marketingcampagne wil de dating app duidelijk maken dat het ontwikkeld is om verwijderd te worden.

Designed to be Deleted

Jarenlang heeft Hinge zichzelf gepositioneerd als het alternatief voor Tinder. Het ziet zichzelf als de perfecte kans voor gebruikers die de oppervlakkigheid en teleurstelling van het swipen vaarwel willen zeggen. Want volgens Hinge is er wat beters dan de eindeloze carrousel van Tinder. De zelfbenoemde ‘relatie-app’ wil de wereld veroveren met deze afwijkende benadering van online daten. En dat laat het de wereld weten met een internationale marketingcampagne.

Hinge is the dating app that’s designed to be deleted.

De eerste internationale campagne en het tv-debuut van de dating app brengt Hingie tot leven als een sympathiek app-pictogram. In de commercials wordt Hingie verbrand door een kaars, doorboord met pijlen en geplet door een airco, allemaal in het streven naar liefde. Daarmee wil de app hun missie overbrengen; om uiteindelijk verwijderd te worden als twee mensen liefde vinden

Hinge is naar eigen zeggen de snelst groeiende dating app in de VS, het VK, Canada en Australië. Tot op heden is de app organisch gegroeid via mond-tot-mondreclame, memes op sociale media en met de hulp van influencers, maar Hinge heeft nu besloten zich te concentreren op video. De nieuwe campagne zal op tv en streaming-sites verschijnen, maar ook wordt het uitgerold als advertenties op Snapchat, Twitter, Reddit, Instagram en YouTube.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep voor Relatieplanet kiest. Ontdek zelf waarom deze datingsite al 10 jaar op rij is verkozen tot de 'beste datingwebsite van Nederland'.

Bezoek Relatieplanet
Laad meer artikelen
Laad meer in Datingapps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Datingsite verbiedt gezichtsfilters op profielfoto’s

Het zat er een keer aan te komen: de eerste datingsite die het gebruik van gezichtsfilters…