Home Dating apps Tinder commercial gaat terug naar de tijd van holbewoners

Tinder commercial gaat terug naar de tijd van holbewoners

1 minuten leestijd
0
Tinder match

Tinder is nu al jaren de nummer één dating app in Nederland maar ook wereldwijd. De app biedt singles de mogelijkheid om andere mensen te ontmoeten op een simpele en effectieve manier. Als we het tegenwoordig over een dating app hebben dan wordt dit in één zin genoemd met Tinder als synoniem. Waar YouTube dit deed voor video’s, Spotify voor muziek is het Tinder die voor een revolutie heeft gezorgd in de wereld van liefde. Wie single en op zoek is heeft Tinder al geïnstalleerd op de smartphone of gaat dit nog doen. Binnen korte tijd heeft Tinder wereld veroverd via mond-op-mond reclame maar nu is het bedrijf op het punt gekomen dat iedereen de dating app al kent. In een geanimeerde reclame vol met details over hoe dating door de eeuwen heen veranderd is laat Tinder op een simpele manier zien hoe anders het leven als een single anno 2018 is.

Van holbewoners tot nu

Al sinds de tijd van de holbewoners zijn mensen op zoek naar een connectie met iemand anders. Waar een holbewoner iemand per toeval ontmoette is er door de jaren heen veel veranderd. De tv-reclame van Tinder laat de verschillende fases van liefde zien op verschillende momenten in de geschiedenis. Het werd door de jaren heen moeilijker en niet makkelijker om iemand te vinden. In de middeleeuwen werden singles ongewenst aan elkaar gekoppeld of van elkaar gescheiden. De video laat zien hoe makkelijk het nu is om iemand te ontmoeten, in vergelijking met jaren geleden. Het doel van de commercial is waarschijnlijk om een beter beeld van de dating app te scheppen; niet als de hook-up app zoals het vaak gezien wordt maar als een app om een echte connectie te vinden. In de westerse landen wordt Tinder namelijk gezien als een dating app die veel gebruikt wordt voor seksdates en oppervlakkige contacten. Of deze commercial daar verandering in kan brengen is nog maar de vraag. Bekijk de reclame hieronder:

Klaar met swipen?

lexa "NIET swipen, MEER diepgang: Lexa is precies dat. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken." Bekijk de leukste singles

De 75 seconden durende commercial draagt de naam “Invention of Together” en is nu al op YouTube te bekijken. Tinder is van plan om de commercial in meerdere landen te lanceren. Zo is het in december al in Zuid-Korea op de nationale televisie uitgerold en volgen snel meer landen. Of Nederland bij deze groep landen hoort valt nog maar te bezien. In Nederland heeft de dating app een enorm groot marktaandeel waardoor de nood om meer naamsbekendheid niet nodig is. Nog niet bekend met Tinder? In dit artikel leggen we uit hoe Tinder werkt.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep singles dezelfde datingapp kiest. Ontdek zelf waarom elke maand 5.5 miljoen berichten worden verzonden op deze datingapp.

Bekijk welke app dit is
Laad meer artikelen
Laad meer in Dating apps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Fanatieke gamers matchen liever in games dan dating apps

Voor fanatieke gamers is Tinder niet uitdagend genoeg. Zij ontmoeten hun match liever in e…