Home Datingapps The League, een invitation-only dating app voor de super-elite singles

The League, een invitation-only dating app voor de super-elite singles

2 minuten leestijd
0
the league

Dating app The League blijft groeien nu het uitgebreid is naar meer steden in de Verenigde Staten.
Deze bijzondere app is niet voor iedereen bedoeld; alleen de super-elite singles worden toegelaten. Het is exclusief voor alleen de beste singles zoals je dat nergens anders ziet. Terwijl de meeste dating apps de gebruikers als kinderen behandelen met felle kleuren en speelse lettertypes pakt The League het anders aan. De app heeft een zakelijk uiterlijk met een klassiek lettertype en direct nadat je lid bent geworden ontvang je een bericht met de huisregels. Met deze aanpak is The League binnen korte tijd enorm populair geworden in de Verenigde Staten.

Geen spelletjes

Apps zoals Tinder maken van daten een spel dat veel singles bij elkaar brengt maar in werkelijkheid de focus op een ontmoeting wegneemt. Sommige singles gebruiken de dating apps zelfs niet meer om iemand te ontmoeten maar alleen voor het vermaak en een beter zelfbeeld. Bij The League draait het volledig om het ontmoeten van gelijkgestemden die een relatie willen. De app geeft drukke singles met een goede carrière een efficiënte manier om kwaliteitsmatches te leren kennen.

De wachtlijst

Het model van The League is anders dan alle andere dating apps. Het is een invitation-only dating app waarbij je van tevoren niet zeker of je toegelaten wordt of niet. De app speelt “hard to get”; singles moeten wachten om lid te kunnen worden. Wanneer nieuwe gebruikers de app downloaden en aanmelden worden ze in de wachtlijst geplaatst. Op dit moment zijn er al meer dan 180.000 singles die wachten op een plekje binnen de dating app. Elke gebruiker wordt handmatig gekeurd door de werknemers van de app om een hoge standaard te waarborgen.

Een wachtlijst werkt positief op twee manieren. Ten eerste filtert het de singles die niet serieus op zoek zijn en ten tweede is het een effectieve marketing strategie. Een invitation-only strategie draagt bij aan de exclusiviteit van de app maar ook aan de vraag. Het is vooral effectief voor mond-op-mond reclame en helpt enorm als het marketingbudget relatief klein is. Bij The League lijkt het werken en als een lopend vuurtje neemt de naamsbekendheid toe.

LinkIn, geen Facebook

Waar andere dating apps bijna allen de koppeling leggen met je Facebook account is het bij The League de koppeling met LinkedIn dat gebruikt wordt om je profiel in te richten. Dat is volgens de app nodig omdat de informatie over opleidingen en werkverleden vaker accuraat zijn. De toegang tot je werkgegevens geeft The League de mogelijkheid om werknemers van hetzelfde bedrijf te blokkeren zodat je niet toevallig gematcht wordt met je baas. Op deze manier creëert dating app een speelveld voor mensen die hoge eisen hebben. Een aantal datingsites richten zich op de hoogopgeleide single maar The League gaat nog een stapje verder.

Nu The League sterk blijft groeien en uitbreidt naar meer Amerikaanse steden is het de vraag hoe snel deze groei zich kan doorzetten. De handmatige controle van profielen neemt veel tijd in beslag waardoor het maar de vraag is of de dating app op wereldwijde schaal ingezet kan worden. De verwachting is dan ook niet dat de app op korte termijn in Nederland uitgerold wordt. Wat denk jij? Is er markt voor een elite-only dating app in Nederland?

The League, een invitation-only dating app voor de super-elite singles

5 (100%) 1 stemmen

Wil je de tips in het echt uitproberen? Uit de statistieken van deze website blijkt dat de meeste bezoekers kiezen voor Badoo. Jij ook? Bezoek Badoo.

Laad meer artikelen
Laad meer in Datingapps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Dating app vs traditionele datingsite: waar is de kans op een relatie het grootst?

Dating apps hebben een grote invloed gehad op de manier waarop singles met elkaar contact …