Home Datingapps Serena Williams roept vrouwen op de eerste stap te zetten in Bumble’s Super Bowl commercial

Serena Williams roept vrouwen op de eerste stap te zetten in Bumble’s Super Bowl commercial

1 minuten leestijd
0
bumble date

Vrouwen; het is aan jullie. Dat is het bericht waarmee tennislegende Serena Williams de eerste Super Bowl commercial van dating app eindigde. Afgelopen zondag vond de finale van het NFL seizoen 2018 plaats, de 53e editie die de boeken ingaat als de Super Bowl LIII.

Zoals gebruikelijk waren de ogen niet alleen gericht op de American footballspelers maar ook op de legendarische halftime show en commercials gedurende de pauzes. Dit jaar mochten miljoenen kijkers voor het eerst kennismaken met een dating app. Het was de eerste Super Bowl-advertentie van Bumble dat voor de ontwikkeling ervan samenwerkte met Serena Williams als hoofdrolspeelster.

“The Ball Is In Her Court”

Voor de commercial werkt Bumble met de tennisster samen voor een nieuwe campagne genaamd ‘The Ball Is In Her Court’. Het is onderdeel van de strategie waarmee Bumble zichzelf groot wil maken, groter dan Tinder. Het grote verschil in werkwijze is dat vrouwen verplicht zijn het eerste bericht naar hun matches te sturen. Deze vrouw-vriendelijke werkwijze zien we terug in de manier waarop de app zichzelf naar buiten brengt.

De Super Bowl commercial met Serena Williams richt zich volledig op vrouwen en dat zij zelf de eerste stap moeten zetten, in alles wat ze doen. Of dat nu op het werk is, in het dagelijkse leven of in de liefde. Dit is wat Serena Williams daarover te zeggen heeft:

Meer dan een dating app

Bumble is in 2014 gelanceerd als een dating app, maar inmiddels is het uitgegroeid tot veel meer dan dat. De dating app is door de jaren heen getransformeerd tot een social media netwerk, met secties voor zakelijke contacten en vriendschappen. De app heeft netwerktools Bumble Bizz en Bumble BFF gelanceerd om je te helpen nieuwe zakelijke partners of vrienden te vinden. Het draait er dus niet alleen om het daten tussen singles, zoals bij Tinder het geval is, maar ook om “daten” voor vriendschap en zakelijke contacten.

Het boegbeeld van de app is Whitney Wolfe Herd, niet alleen de oprichter van Bumble maar ook mede-oprichter van Tinder. Nadat ze Tinder verliet begon ze haar eigen dating app, in samenwerking met Badoo-eigenaar Andrey Andreev. Inmiddels is deze dating app uitgegroeid tot een app met globaal bereik en naar schatting 40 miljoen gebruikers. Zelfs in Nederland begint het een bekende naam te worden, hoewel het hier nog altijd niet de gebruikersaantallen als Badoo en Tinder heeft. Waarschijnlijk zullen we de komende jaren steeds meer gaan horen over Bumble.

Serena Williams roept vrouwen op de eerste stap te zetten in Bumble’s Super Bowl commercial

5 (100%) 1 stemmen

Wil je de tips op deze website in het echt uitproberen? Uit de statistieken blijkt dat 68% van onze bezoekers de traditionele datingsite Relatieplanet kiest. Jij ook?

Bezoek Relatieplanet
Laad meer artikelen
Laad meer in Datingapps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Veganific: de nieuwe datingapp voor veganisten en vegetariërs

Een dating app speciaal voor veganisten en vegetariërs? Veganific is het antwoord op deze …