Home Datingsites Seeking gaat voor ‘Dating-Up’: neemt afstand van sugar dating

Seeking gaat voor ‘Dating-Up’: neemt afstand van sugar dating

1 minuten leestijd
0
sugar daddy man vrouw

Seeking heeft een belangrijke verschuiving aangekondigd in de manier waarop er gedatet kan worden op het datingplatform. De eerste datingsite voor sugar dating, eerder bekend als SeekingArrangement, neemt afstand van de associatie met ‘suikerdating’. Het concept van de datingsite wordt verandert naar ‘Dating-Up’.

Seeking lanceerde in 2006 als SeekingArrangement, de eerste datingwebsite voor sugar babies en sugar daddies. Op de datingsite werden afspraken gemaakt: geld in ruil voor gezelschap en liefde. Met deze werkwijze kreeg Seeking het voor elkaar om een ledenbestand op te bouwen van 36 miljoen leden wereldwijd.

In de loop der jaren is deze vorm van dating echter vaak in verband gebracht met prostitutie en mensenhandel, waardoor de term ‘sugar dating’ een negatieve klank heeft gekregen. En dat is de reden waarom veel sugar dating apps inmiddels van strategie zijn veranderd. Seeking nu dus ook. Want als de tijden veranderen, dan hebben deze apps geen andere keuze dan ook te veranderen.

Sugar dating is uit

In 2018 werden de apps van Seeking van Chinese sociale media verwijderd na kritiek van Chinese staatsmedia. Vorig jaar verwijderde Google alle sugar datingapps uit de Play Store terwijl Apple dat al een jaar eerder deed. Dankzij deze toegenomen kritiek tegen sugar dating zijn inmiddels meerdere sugar datingsites overstapt naar een andere werkwijze. In Nederland zijn Suikerarrangement en Seekforsugar nog wel actief, maar alleen met een website en niet met apps. Na de nodige controverse was Richmeetbeautiful eerder al van tactiek verandert.

Seeking noemt zichzelf nu de toonaangevende datingapp voor miljonairs met een luxe levensstijl voor het vinden van een relatie, soulmate of een partner. Met de slogan ‘Dating-Up’ wil Seeking nu singles aantrekken die aantrekkelijk en succesvol zijn en willen daten op een manier die verder gaat dan de typische datingtradities en -trends.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep singles dezelfde datingapp kiest. Ontdek zelf waarom elke maand 5.5 miljoen berichten worden verzonden op deze datingapp.

Bekijk welke app dit is
Laad meer artikelen
Laad meer in Datingsites

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

‘Dating app match online inspecteren verkleint kans op romantiek’

Je veegt naar rechts in een datingapp en wordt verrast door de instant match. Nog voordat …