Seeking gaat voor ‘Dating-Up’: neemt afstand van sugar dating

Michael Slender
Door Michael Slender
2 minuten leestijd

Seeking heeft een belangrijke verschuiving aangekondigd in de manier waarop er gedatet kan worden op het datingplatform. De eerste datingsite voor sugar dating, eerder bekend als SeekingArrangement, neemt afstand van de associatie met ‘suikerdating’. Het concept van de datingsite wordt verandert naar ‘Dating-Up’.

Seeking lanceerde in 2006 als SeekingArrangement, de eerste datingwebsite voor sugar babies en sugar daddies. Op de datingsite werden afspraken gemaakt: geld in ruil voor gezelschap en liefde. Met deze werkwijze kreeg Seeking het voor elkaar om een ledenbestand op te bouwen van 36 miljoen leden wereldwijd.

In de loop der jaren is deze vorm van dating echter vaak in verband gebracht met prostitutie en mensenhandel, waardoor de term ‘sugar dating’ een negatieve klank heeft gekregen. En dat is de reden waarom veel sugar dating apps inmiddels van strategie zijn veranderd. Seeking nu dus ook. Want als de tijden veranderen, dan hebben deze apps geen andere keuze dan ook te veranderen.

Sugar dating is uit

In 2018 werden de apps van Seeking van Chinese sociale media verwijderd na kritiek van Chinese staatsmedia. Vorig jaar verwijderde Google alle sugar datingapps uit de Play Store terwijl Apple dat al een jaar eerder deed. Dankzij deze toegenomen kritiek tegen sugar dating zijn inmiddels meerdere sugar datingsites overstapt naar een andere werkwijze. In Nederland zijn Suikerarrangement en Seekforsugar nog wel actief, maar alleen met een website en niet met apps. Na de nodige controverse was Richmeetbeautiful eerder al van tactiek verandert.

Seeking noemt zichzelf nu de toonaangevende datingapp voor miljonairs met een luxe levensstijl voor het vinden van een relatie, soulmate of een partner. Met de slogan ‘Dating-Up’ wil Seeking nu singles aantrekken die aantrekkelijk en succesvol zijn en willen daten op een manier die verder gaat dan de typische datingtradities en -trends.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe 1 op de 3 leden er een partner vindt.

Deel dit artikel
Geef je reactie