Home Datingapps Dating app Happn zet in op kunstmatige intelligentie

Dating app Happn zet in op kunstmatige intelligentie

1 minuten leestijd
0
code man vrouw

Waar Tinder nog altijd het grootste marktaandeel in Nederland heeft onder de dating apps is Happn nog steeds met een opmars bezig. De dating app zit niet stil en werkt voortdurend aan nieuwe functies. In een interview met The Next Web liet Didier Rappaport, de oprichter en huidige leider van het bedrijf, weten dat er veranderingen op komst zijn. De basis is de geolocatie matching maar dit wordt in de nabije toekomst uitgebreid met de integratie van kunstmatige intelligentie. In het interview geeft Rappaport aan dat het niet om een kleine maar forse verandering gaat en dat het niet lang duurt voordat deze veranderingen geïntroduceerd worden.

Veranderingen op komst

Bij de vraag om wat voor soort veranderingen het gaat liet Rappaport weten dat de meest succesvolle dating apps van de toekomst de apps zijn die een brug weten te leggen tussen de virtuele en echte wereld. Jammer genoeg wordt er niet dieper ingegaan over de specifieke features die geïntroduceerd worden. Happn maakt op dit moment al bijzonder veel gebruik van de locatiegegevens van gebruikers. Met behulp van kunstmatige intelligentie is het bijvoorbeeld mogelijk dat Happn de Pokémon Go van de dating apps wordt. Het is niet ondenkbaar dat er over een aantal jaren een app is die deze opzet mogelijk maakt.

Zo werkt Happn

Waar je normaal gesproken iemand in het openbaar vervoer tegenkomt en nooit meer ziet geeft Happn je de kans om deze persoon binnen de app te ontmoeten. Dankzij de real-time locatiegegevens van je smartphone is de dating app in staat om je te koppelen met mensen die je pad kruizen, vaak terwijl je deze mensen in het echte leven mis loopt. De app zoekt naar andere gebruikers in een straal van 250 meter om je heen en plaats deze op je tijdlijn waarna je deze profielen kunt “keuren”. Als twee gebruikers elkaar leuk vinden dan is er een Crush en wordt er een chatgesprek geopend.

Van verlies naar winst

Happn is een relatief jonge dating app die binnen korte tijd aanzienlijke delen van Europa veroverd heeft. Het begon in Frankrijk, waar het hoofdkantoor te vinden is, maar door de unieke werkwijze duurde het niet lang voor het ook in andere landen gebruikt werd. Vorig jaar liet Happn aan ons weten dat het 600.000 Nederlandse gebruikers heeft maar inmiddels is dit aantal alweer verhoogd naar 670.000.In de eerste jaren heeft Happn alleen nog maar verlies geleden. Dit is een terugkerend fenomeen onder dating apps die in het begin veel investeren in marketing. Pas later, of misschien nooit, worden de vruchten ervan geplukt. Deze werkwijze geldt niet alleen voor dating apps zoals Happn maar ook voor andere start-ups die door investeerders ondersteund worden.

Dating app Happn zet in op kunstmatige intelligentie

5 (100%) 1 stemmen

Wil je de tips op deze website in het echt uitproberen? Uit de statistieken blijkt dat 68% van onze bezoekers de nieuwe datingsite Happy Pancake kiest. Jij ook?

Bezoek Happy Pancake
Laad meer artikelen
Laad meer in Datingapps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Facebook’s nieuwe datingfeature start vandaag in Colombia

Facebook Dating: de nieuwe datingfeature van de social media gigant is vandaag voor het ee…