Home Nieuws ‘Datingsite Ashley Madison te verleidelijk om te vermijden’

‘Datingsite Ashley Madison te verleidelijk om te vermijden’

1 minuten leestijd
0
ashley madison

Als we het hebben over Ashley Madison, dan gaat het vaak maar om één ding: het gigantische datalek. Van ene op de andere dag stond het leven van miljoenen mensen op z’n kop. Hun namen, email adressen en meer persoonlijke informatie kwamen op straat te liggen. En omdat veel van deze gebruikers getrouwd waren, of hoge functies hadden, leidde dit tot paniek en vernederingen.

Als gevolg van de desastreuze hack werden gezinnen uit elkaar getrokken, gebruikers in een depressie geduwd en er waren zelfs meldingen van zelfmoorden. Je zou denken dat geen weldenkend mens ooit nog lid wordt van de datingsite voor buitenechtelijke relaties, maar het tegendeel is waar. Ashley Madison is te verleidelijk om te vermijden, zo blijkt uit een interview van Forbes met de CSO van de datingsite, Paul Keable.

Verdubbeling aantal gebruikers

Ten tijde van de inbraak op het netwerk van de datingsite in 2015 had Ashley Madison een gebruikersbestand van ongeveer 32 miljoen vreemdgangers. Dit gebruikersaantal had de datingsite opgebouwd vanaf 2002, dus sinds de oprichting. Na de hack en alle negatieve media-aandacht is dit aantal verrassend genoeg niet minder geworden, maar zelfs verdubbeld.

Zoals het er nu voor staat, heeft Ashley Madison sinds de hack ongeveer 32 miljoen nieuwe gebruikers erbij gekregen. Met andere woorden: in slechts vier jaar tijd en na een heftig schandeel heeft de datingsite hetzelfde bereikt als in de 13 jaren ervoor.

“Vóór de gebeurtenissen van 2015 kwamen er elke dag zo’n 30.000 nieuwe mensen bij”, zegt Keable. “We zitten nu weer op ongeveer 22.000.” Toen de hack plaatsvond was het bedrijf actief in ongeveer 50 landen, met directe marketing in meer dan 20 van deze landen. Maar nu ligt de aandacht nog maar een klein aantal van deze landen, vooral Noord-Amerika, legt Keable uit. En dus is het dagelijkse aantal van 22.000 nieuwe gebruikers misleidend laag.

Het lijkt er dus sterk op dat Ashley Madison op weg is naar een nieuw record, ongeacht wat er zich heeft afgespeeld in de afgelopen jaren. Bovendien staat het bedrijf op het punt om uit breiden naar andere landen, waaronder Europa en Latijns-Amerika, om daarna het merk weer terug te brengen over de gehele wereld.

Meer mensen zoals jij...

... willen weleens wat anders proberen dan swipen. Zij willen meer diepgang, iets serieus, een échte kans op liefde. Uit onze statistieken blijkt dat 68% van deze groep voor Relatieplanet kiest. Ontdek zelf waarom deze datingsite al 10 jaar op rij is verkozen tot de 'beste datingwebsite van Nederland'.

Bezoek Relatieplanet
Laad meer artikelen
Laad meer in Nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Datingsite verbiedt gezichtsfilters op profielfoto’s

Het zat er een keer aan te komen: de eerste datingsite die het gebruik van gezichtsfilters…