Home Tips Dating app Koko: geen belofte dat je er de ware ontmoet

Dating app Koko: geen belofte dat je er de ware ontmoet

1 minuten leestijd
0
koko app

Met de slogan “not your average dating app” bouwt Koko aan een trouwe gebruikersdatabase die eens wat anders wil. Het is niet de eerste app die wat anders dan Tinder probeert maar wat Koko uniek maakt is het gebruikers aanbeveelt om het allemaal niet zo serieus te nemen. Geen bots, geen naaktfoto’s maar ook niet belofte dat je er de ware ontmoet. De relatief nieuwe dating app heeft inmiddels 400.000 gebruikers, zo meldt GlobalDatingInsights.

Quiz

Onderdeel van de nieuwe app is de quizfunctie die gebruikers kunnen benutten om gematcht te worden. De geïntegreerde quizfunctie moedigt gebruikers aan om hun compatibiliteit te testen met andere leden. De quiz is gebaseerd op verschillende onderwerpen waaronder seks, hobby’s en muziek. Het promoot zichzelf als een persoonlijkheidsgebaseerde app. Op de profielpagina’s van andere leden kun je een matchpercentage zien, dit geeft de overeenkomst aan tussen de antwoorden op de quizvragen. Dit is een vergelijkbare werkwijze als datingsites zoals Paiq. Een hoog percentage betekent dat jullie antwoorden overeenkomen op veel vragen. Een laag percentage betekent dat jullie antwoorden op de vragen ver uit elkaar liggen. Om matches te krijgen kun je stemmen op de leden die je tegenkomt. Als de ander jou ook leuk vindt dan is er een Crush.

Zonder en met kosten

De basisfuncties van de app zijn volledig gratis. Het Koko+ lidmaatschap geeft je onbeperkte berichten en stelt je in staat om te zien wie op je heeft gestemd. Je kunt de app bovendien zonder advertenties gebruiken en je kunt de quizvragen van andere gebruikers zien, zelfs als je deze zelf niet beantwoord hebt. De dating app is te downloaden in de app stores van Google Play en Apple.

Flirten.de

De dating app heeft onlangs een naamsverandering meegemaakt. Eerder was de app al in Duitsland te gebruiken onder de naam Flirten.de. Met deze naam ligt het niet voor de hand om te denken aan internationale expansie. Waarschijnlijk is dit de reden geweest om de merknaam te veranderen naar Koko. De dating app wil namelijk de internationale markt betreden.

Populair in Duitsland

De dating app richt zich voornamelijk op de Duitse markt. Dat betekent dat Nederlanders die aan de grens wonen er gebruik van kunnen maken. Een goed voorbeeld hiervan is Lovoo, andere dating app met roots in Duitsland. Nederlanders wonend aan de Duitse grens kunnen ervaren hoe het is als een dating app over de landsgrenzen trekt. Lovoo was in eerste instantie populair onder de single Duitse bevolking waarna het ontdekt werd door Nederlanders die in het oosten van het land wonen. Of dit ook met Koko zal gebeuren zal nog moeten blijken.

Dating app Koko: geen belofte dat je er de ware ontmoet

5 (100%) 1 stemmen

Wil je de tips op deze website in het echt uitproberen? Uit de statistieken blijkt dat 68% van onze bezoekers de traditionele datingsite Relatieplanet kiest. Jij ook?

Bezoek Relatieplanet
Laad meer artikelen
Laad meer in Tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Hoe werkt Tinder? Van swipen, matchen en chatten tot features en weetjes

Als single met een smartphone is het bijna ondenkbaar dat je Tinder nog nooit geprobeerd h…