Home Datingapps China dating: sociaal netwerk app Momo koopt dating app Tantan

China dating: sociaal netwerk app Momo koopt dating app Tantan

1 minuten leestijd
0
TanTan app

De Chinese sociale media app Momo heeft de datingservice Tantan gekocht voor 735 miljoen dollar. Het sociale netwerk Momo is marktleider in het Aziatische land waarbij het verschillende diensten aanbiedt, waaronder dating en live videostreaming. Momo heeft in een persbericht bevestigd dat het concurrent dating app TanTan gekocht heeft, zo meldt Financial Times. Door de overname krijgt Momo het grootste deel van de Chinese datingmarkt in handen. Volgens Momo zelf creert het bedrijf op deze manier de situatie waarbij men de enige speler wordt in de dating app markt van China.

TanTan

Het eveneens Chinese TanTan heeft volgens eigen zeggen maar liefst 100 miljoen leden die geregistreerd zijn in de app. Deze app is bedoeld voor het maken van vrienden maar ook om de perfecte match te vinden. De werkwijze is wat dat betreft vergelijkbaar met hoe Tinder werkt. TanTan wordt dan ook vaak de Chinese Tinder genoemd, of de Chinese Tinder-kloon. Gebruikers liken de profielen die ze leuk vinden en als deze terug liken dan is er een match. Inmiddels is de dating app de 5 miljard matches al voorbij en dit aantal neemt snel toe. Onder de dating apps in het land is TanTan op dit moment de populairste app onder jonge Chinese singles.

Gigantische markt

Momo heeft 94,4 miljoen maandelijks actieve gebruikers, meer dan drie keer Tinder’s 30 miljoen gebruikers, volgens investeringsbank Jefferies. Door de overname krijgt het bedrijf toegang tot een groot aantal gebruikers. Gecombineerd met de huidige ledendatabase van het bedrijf zelf creëert de app eigenhandig een gigantische online datingmarkt in het land, allemaal te bereiken vanuit één en dezelfde app. De overname helpt Momo om de positie van marktleider in het land te behouden.

Dating in China

Volgens onderzoek van YouGov heeft 43 procent van de Chinese mannen internetdating geprobeerd om liefde te vinden. Onder vrouwen is dit 37 procent. De familiedruk om te trouwen is hoog in het land. Deze druk is vooral voor vrouwen hoog. Bovendien is eenzaamheid hard op weg een groot probleem in China te worden. De industrie die zich hier op richt met virtuele partners bloeit als nooit tevoren en zal binnen korte tijd de Japanse markt overtreffen. De datingmarkt blijft hiernaast verder groeien in het oosten door de verslechterde man-vrouw ratio.

China dating: sociaal netwerk app Momo koopt dating app Tantan

5 (100%) 1 stemmen

Wil je de tips in het echt uitproberen? Uit de statistieken van deze website blijkt dat de meeste bezoekers kiezen voor Badoo. Jij ook? Bezoek Badoo.

Laad meer artikelen
Laad meer in Datingapps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Snapchat Bitmoji’s binnenkort beschikbaar op Tinder

Snapchat heeft het ontwikkelaarsplatform voor andere bedrijven geopend waardoor je binnenk…