Bumble lanceert ‘Word verliefd op daten’ reclamecampagne in Nederland

Michael Slender
Door Michael Slender
3 minuten leestijd

Datingapp Bumble heeft een nieuwe reclamecampagne in Nederland gelanceerd. Nadat de app al veelvuldig in radiocommercials te horen was, zal dat nu worden uitgebreid met een videoclip waarin enkele herkenbare momenten tijdens het daten centraal staan. Van de eerste ongemakkelijke kennismaking tot hardlopen met je nieuwe geliefde (terwijl je daar helemaal niet voor gemaakt bent): de video laat de verschillende fasen van daten zien.

Met de titel ‘Word verliefd op daten’ wil Bumble laten zien dat daten ook leuk kan zijn. Omdat Bumble een app is waar vrouwen de controle hebben over de eerste berichten, laat de video daten zien door de ogen van een vrouw – hoe een vrouw het daten ervaart. Het zou vrouwen in Nederland moeten inspireren om aan een soortgelijke reis te beginnen. Althans, dat is wat de Amsterdamse makers van de campagne willen bereiken met de videoclip.

Naomi Walkland van Bumble Europa zegt: “Er is geen goede of foute manier om te daten en daten op zich is iets om te vieren. We zien dat de pandemie mensen tot nadenken heeft gezet en dat ze daten op een andere, meer verkennende en een minder rigide manier benaderen. We wilden dit vieren met onze campagne en vrouwen aanmoedigen hun eigen dating verhaal te omarmen.”

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Nieuw profielontwerp

Bijna gelijktijdig met de lancering van de Nederlandse campagne heeft Bumble een aantal dingen aan de app veranderd. Het profielontwerp is op de schop gegaan en geeft nu meer prioriteit aan de namen en interesses van de gebruikers. Deze worden nu prominenter in beeld gebracht, meteen na de eerste profielfoto, wat volgens Bumble zou moeten helpen om eerder te bepalen of je een potentiële match hebt gevonden.

De update van de app zorgt nu ook voor aanbevelingen die gedaan worden voor de profielfoto’s. In het bijzonder kan de nieuwe functie nu ook aanbevelen welke foto als de eerste profielfoto getoond moet worden voor het beste resultaat. In feite is dit vergelijkbaar met de Smart Photos-functie van Tinder. Bumble zegt dat de functie al heeft geleid tot een toename van het aantal matches. Bovendien is het algoritme van Bumble opnieuw ontworpen met machine learning-technologieën, waarbij wordt geleerd van het verleden om beter matches voor te stellen.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie